28 Şubat 2019 Perşembe

Blogun Geleceği ve İsim Değişikliği

Herkese merhaba, uzun soluklu bir aradan sonra yine Norveççe ile uzaktan yakından alakası olmayan bir postla sizlerleyim.

Son zamanlarda buraya ciddi dönüş yapma düşünceleri var kafamda. Bu konudaki en büyük etken de, yıllardır hiçbir şey yazmayıp önemli bilgiler vermemiş olmama rağmen hala sosyal medya üzerinden bir şekilde bana ulaşıp yardımcı olmamı isteyen insanların olması. Şimdiye kadar unutulmuş olmasını beklediğim blog aylık hala 800 kişi tarafından ziyaret ediliyor. Şaşırtıcı derecede fazla bir rağbet bu. Tabii bunları gördükçe sizleri yüz üstü bırakmış olduğumu düşünerek tribe giriyorum olduğum yerde. Gözümü korkutan şeyler de yok değil bu arada. 

Öncelikle dili profesyonel olarak bilen, anlayan, yazan ve konuşan biri olmamam ve fazla sayıda insanın ilgisini çekmiş olmam biraz tuhaf gelmişti zamanında. İster istemez sorumluluk yükleniyorsun gibi oluyor. Çok sayıda kaynak da bulunmadığı için kendi öğrendiklerimi bir yandan da sizlere buradan aktararak elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyordum. Tablo falan çizmişim lan en basitinden asfhdjk. Bunun güzel bir yanı da yok muydu, vardı tabii. Ben bir şeyler yazdım, (o zamanlardan takip edip hala okuma ihtimali olanlar varsa) sizler yorum yaptınız ve benim ilgilendiğim kadar ilgilenenler de oldu blogla. Hal böyle olunca ben de yeni şeyler öğrenip sizlere aktarabilmek için daha çok asılmaya başladım dile bir yandan. Birçoğunu aktarmadım kabul ediyorum, ama en azından kendimi geliştirme konusunda çok yardımı olmuştu bunun.

Aktarmamamın sebebine gelecek olursak, sorun aktaramamış olmamdaydı. Nerden başlayacağımı, nasıl ilerleyeceğimi kestiremedim. Sonradan üniversite hayatı da birçok şeyden ister istemez uzaklaştırdı beni. Yeni hobiler edindim kendime, müzikle bireysel olarak uğraşmaya başladım. Bu da bildiklerimi zamanla unutma yolunda ilerlememe sebep oldu. Kim ne derse desin, insanlara bir şeyler anlatıp, öğrenmelerine yardım ettiğiniz bir platformda sürekli aktif olarak bulunmak zorunda hissediyorsunuz kendinizi bir yerden sonra. O aktifliği de sağlayamayınca dolayısıyla blog ölmüş oldu. Bu süre içinde yine ara sıra yorum yazan ve sosyal medya hesaplarımdan bana ulaşanlar oldu. Buraya çok bakmadığım için bazılarınıza çok geç cevap verdim, sosyal medyadan ulaşanlara da gördüğüm gibi yardımcı olmaya çalıştım. Umarım olabilmişimdir de.

Dediğim gibi, dil tekrar etmediğim için gerileyince buraya yazmaya da pek yüzüm kalmadı açıkçası. Dile en başından, oflayıp poflamadan kesin dönüş yapacağım. Buraya da yine elimden geldiğince yazmayı düşünüyorum. Tabii bu her hafta en az şu kadar post olacak, ayda şu kadar yazmış olmam lazım tarzında değil de, doğru düzgün anlatmaya değer materyal hazırlayıp, düzenli bir şekilde paylaşabilecek ve gerçekten kendim de anlayıp bildiğime emin olacak hale geldiğimde yapacağım bir şey olur diye tahmin ediyorum. Bu da bizi blog hakkındaki diğer düşünceme getiriyor. İsim değişikliğine gitme zamanı geldi.

Bunu söylememin sebebi aslında bu benim kişisel blogum olacaktı da Norveççe hakkında yazmaya başladığım için bu tarz bir yer oldu (her ne kadar gerçek bu olsa da) değil. İnternetin her köşesinde kullandığım mahlasımla açmış olmamdan kaynaklı biraz. Hayatımda olan, olmayan insanlar Google'da adımı aratınca başta çıkıyor zaten. Biraz daha ciddi havası olan bir yer olmalı diye düşünüyorum. Norveççe ya da Norveç ile alakalı bir ismi olsa çok daha iyi olur sonuç olarak. O yüzden bloga yeni bir isim de bulmayı düşünüyorum. Ne olacağı konusunda henüz bir bilgim yok. Sizin önerileriniz olursa da aşağıda paylaşabilirsiniz.

Aynı zamanda, olur da buraya dönersem daha interaktif bir şekilde ilerlemeyi düşünüyorum. Belki bir Instagram sayfası olabilir, günün kelimesi falan olur her gün paylaşırım mesela. Ne bileyim öyle şeyler işte. Belki YouTube falan filan. Fikir olarak uzak da olsa video işine de girebilirim ama bunun için tekrar belirli bir seviyeye gelmiş olmam lazım diye düşünüyorum. Belli olmaz ne olacağı yani.

Şimdilik benden bu kadar. Herhangi bir düşüncesi olan, bunu öyle değil de şöyle yap diyen varsa buyursun aşağıya yazsın. Hoş bir sohbet olur benim için de.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Copyright © 2021, Einexy.