24 Kasım 2014 Pazartesi

Hayattan Updateler -2 / Nordik Runelar

Bu seferkini biraz kısa tutacağım.

Hayat zor be abi, vizeler falan geçti valla neye uğradığımı şaşırdım. Genel olarak notlar güzel olsa da sıkıntıda olan bir iki ders var gibi gözüküyor, bakalım sonumuz ne olacak. Uzun zamandır Norveççe'ye ve bloga da vakit ayırmadım. Ayıramadım daha doğrusu. Yakında güzel bir şeylerle geri dönmeye çalışacağım ama şuan aklımda ilerde konu olarak ne yazacağıma dair hiçbir fikir yok. Dolayısıyla buralar bir süre daha boş kalabilir. En son Eylül'de yazmışız, hala tek bir yorum atan bile olmamış. Üzüyorsunuz bak ona göre.

Ha unutmadan, Old Norse üzerine bayağı ilgiliyim uzun zamandır, onu da bu blog altında bir şekilde açıklamaya falan çalışacağım kendi çapımda. Maksat Türkçe kaynak falan olsun, arayan insanlar bakıp yararlanabilsin falan filan işte. Elder Futhark* üzerine yoğunlaşmayı planlıyorum ben ama Younger Futhark* ve diğer runelar üzerine de bilgiler veririm herhalde ufak ufak, bildiğim kadar. İlgileneniniz varsa takılsın buralarda. (çok okuyan var ya sanki asfgksdfjsf)

Elder Futhark: Eski Germanic kabilelerin çıkardığı ilk runik alfabe. 2 ve 8. yüzyıllar arasında kullanılmıştır.
Younger Futhark: 9 ve 11. yüzyıllar arasında kullanılan, Viking çağı zamanında geliştirilmiş runik alfabe.

Daha fazlası için:

Wikipedia Sayfası (İngilizce)

Ha yok ben İngilizce okumam ya da okuyamıyorum diyorsanız Türkçe sayfa da var fakat cidden çok sığ ve kısıtlı bilgi verilmiş. Zaten iki sayfayı da açıp uzunlukları, başlık sayısına falan bakarsanız net olarak anlarsınız.

Türkçe Sayfa (Wikipedia)

3 yorum:

  1. fikir gelişir, oraya takılma derim. ayrıca norveç hakkında ilginin gelişip ilerleme sürecini aktarman da iyi bir şey bence. norveç meraklısı olarak denk geldiğim güncel bi blog bulduğuma göre artık takipteyim demektir:d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süreliğine blogu askıya almak zorunda kaldım, belli oluyor zaten. En azından finalleri verene kadar ilgilenebileceğimi sanmıyorum fakat bir ay sonra buralardayım tekrar. Sonunda yorum yapan birinin çıkmasına sevindim. :D

      Sil
  2. ege çok boşlamışsın blogu

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Copyright © 2021, Einexy.